5 najčastejších výhovoriek leteckých spoločností

Leteckí dopravcovia často nechcú platiť odškodnenie za omeškané a zrušené lety, ktoré sú stanovené EÚ, a snažia sa najrôznejšími výhovorkami, zbaviť zodpovednosti. Odškodnenie v leteckej doprave sa pohybuje od 250 do 600 € na osobu, záleží na letovej vzdialenosti. Cestujúci by sa nemali nechať zmiasť a mali by si overiť, či skutočný dôvod omeškania, alebo zrušenia letu zodpovedá tomu, čo tvrdí letecká spoločnosť.

Mimoriadna technická porucha

Letecké spoločnosti sa často vyhovárajú na mimoriadnu technickú poruchu. Ak je však let zmeškaný alebo zrušený kvôli mimoriadnej technickej poruche, letecká spoločnosť je povinná cestujúcim odškodnenie vyplatiť.

Nepriazeň počasia pri azúrovej oblohe

Ak let je zrušený kvôli nepriazni počasia, ale cestujúci si je istý, že v čase plánovaného letu bolo krásne počasie, jedná sa pravdepodobne iba o výhovorku leteckej spoločnosti.

Chorá letuška

Letecká spoločnosť by mala zabezpečiť, aby každý let mal dostatok personálu. Počítať by mala tiež s prípadnou chorobou niekoho z personálu a mala by mať vždy k dispozícii náhradu. Chorá letuška nie je dôvodom pre meškanie.

Štrajk zamestnancov leteckej spoločnosti

Ak štrajkujú zamestnanci leteckej spoločnosti, zodpovedná by mala byť letecká spoločnosť. Cestujúcim v prípade meškania alebo zrušenia náleží finančnej kompenzácie.

Dôvod neznámy

Letecké spoločnosti často dôvod zrušenia alebo meškania neprezradí vôbec. V takom prípade má cestujúci často na odškodnenie nárok.

TIP: Pred každou cestou do zahraničia je odporúčané uzatorenie cestovného poistenia.