Právo na vašej strane

3 600 € ako kompenzácia za meškajúce lietadlo? Presne toľko dostala pani Lucia za let do New Yorku!

27.2.2020

AKTUALITY

Aký je to asi pocit, keď od leteckej spoločnosti dostanete 3 600 € ako kompenzáciu za oneskorený let? Pani Lucia letela s malou dcérou a ďalšími štyrmi členmi rodiny navštíviť príbuzných do New Yorku. Komplikácie nastali hneď na letisku v Budapešti, kde na plánovaný odlet čakali viac ako 4 hodiny.

„Problémy s letom sa objavili už na letisku, odkiaľ sme mali odlietať o 11:45. V skutočnosti sme však odlietali až po 16 hodine. Cestovalo s nami malé dieťa, takže si asi viete predstaviť, že čakanie na letisku nebolo veľmi príjemné,“ popísala situáciu klientka.

Kedy máte nárok na odškodnenie?

Nárok na finančné odškodnenie vzniká podľa nariadení Európskeho parlamentu a Rady EU z roku 2004. Za oneskorený let môžete od leteckej spoločnosti získať 250-600 €, pokiaľ spĺňate nasledujúce podmienky:

  • let meškal minimálne o tri hodiny na prílete,
  • let sprostredkovávala Európska letecká spoločnosť (alebo sa odlietalo z letiska na území Európy),
  • meškanie nevznikalo tzv. mimoriadnou okolnosťou, teda nepriaznivými poveternostnými podmienkami, politickou nestabilitou zeme, alebo štrajkom zamestnancov letiska.

Výška finančného odškodnenia sa podľa nariadenia odvíja od letovej vzdialenosti:

  • 250 € – lety do 1 500 km,
  • 400 € – lety od 1 500 km do 3 500 km,
  • 600 € – lety nad 3 500 km.

Zaujímavosť: ČASTOKRÁT SA STÁVA, ŽE FINANČNÁ KOMPENZÁCIA JE VYŠŠIA, AKO SAMOTNÁ CENA LETENKY!

Vyjadrenie advokáta:

„Pani Lucii vznikol podľa nariadenia nárok na náhradu škody vo výške 6 x 600 € z dôvodu meškania letu č. LO 33 z Budapešti (BUD) do New Yorku (JFK) dňa 23. 9. 2019 s plánovaným odletom o 11:45 a s plánovaným príletom 15:30 hod. Skutočný odlet sa uskutočnil o 16:21 hod. a skutočný prílet o 19:47 hod. Celková vzdialenosť: 7017km,“ vyjadril sa spolupracujúci advokát, ktorý pani Luciu zastupoval.

Pani Lucia zverila svoj nárok do rúk našej spoločnosti Vaše nároky.sk po prílete do New Yorku: „Oficiálne sme s leteckou spoločnosťou nekomunikovali, nakoľko naša malá už bola veľmi unavená a nechcelo sa nám tam naháňať niekoho z personálu, preto pre nás bola najlepšia varianta prenechať riešenie na iných.“ Prípad sa k nám dostal v septembri. V októbri, po podpísaní zmlúv a plných mocí, odoslal zastupujúci advokát predžalobnú výzvu na adresu leteckej spoločnosti a v decembri už mala pani Lucia spolu s rodinou 3 600 € na účte, respektíve každý cestujúci 600 €. Bez zbytočného papierovania, komunikácie s leteckou spoločnosťou, a hlavne bez stresu.

Chcete tiež uplatniť svoj nárok na finančné odškodnenie za komplikácie v leteckej doprave? → zadajte si prípad na posúdenie zdarma, nemáte čo stratiť.